
- Editorial:
- OQO EDITORA
- Ano de edición:
- 2013
- Materia
- Manualidades para os pequenos
- ISBN:
- 978-84-9871-447-0
- Páxinas:
- 36
- Encadernación:
- Cartoné
- Colección:
- Colección O
O CASCABEL DA GATA
ALBO, PABLO
Unha mañá,
a gata Benita espertou sobresaltada
ao oír que a señora Xulia chamaba por ela:
Benita
!
Beeniitaa
!
Beeeniiitaaa
!
Onde estás,
que non escoito o teu cascabel?
Ao escoitar os gritos da señora Xulia, Benita erguese; pero, ao empezar a camiñar, descobre que non soa o clinclín e, consecuentemente, cae na conta de que perdeu o cascabel.
Así comeza esta divertida historia de Pablo Albo, quen nos fai partícipes da procura apresurada do cascabel por parte desta gata pillabana e tenra, que teme quedarse sen sardiñas por mor deste extravío.
Benita volve sobre os seus pasos e o percorrido permite coñecer a outros habitantes da casa supostamente inanimados (o sofá, a escoba, a mesa), pero que neste conto falan e vaia se o fan!, xa que ofrecen información crave para chegar ata o obxecto perdido.
Os diálogos da gata con estes utensilios son moi graciosos, porque desprenden inocencia e tamén certa empatía co lector, ao abordar situacións comúns: Que outra cousa se pode atopar nun sofá máis que algunha moeda ou unhas migas de pan?
Igual de divertido é o xeito en que esta astuta felina recupera o cascabel mergullado na peixeira.
A protagonista desta historia transmite unha mestura de inxenuidade e picaresca tan propia da infancia, con ese compoñente entre trasno e doce, que lle confire moito encanto ao álbum, e sobre todo humor.
Estas características do conto están claramente reforzadas polas ilustracións de Guridi, quen considera que o seu traballo consistiu simplemente en cinguirse a definir o que conta o texto.
Con todo, o seu labor vai máis aló, xa que o artista acentúa o sentido xovial do conto coa incorporación de personaxes que non aparecen no texto: unha parella de moscas, un rato, varias formigas e un morcego.
Paralelamente ao texto, que ofrece ao lector o periplo da gata Benita, as ilustracións permiten unha segunda lectura xa desde gárdalas do álbum con situacións hilarantes, protagonizadas maiormente por dúas moscas irreverentes e cachafellas.
Neto Guridi explica que, desde o principio, o personaxe de Benita lle trouxo de cabeza, xa que cando realizaba os bosquexos, sempre lle saía un gato, e non unha gata. Ademais, non quería caer en artificios, tales como pestanas ou vestidos para definir o seu xénero.
Imaxinaba unha Benita revoltosa, pero non mala, así que ao final saíu unha gata negra cun aspecto un pouco deixado, pero con tenrura na mirada, describe o ilustrador, quen apostou por darlle un aspecto rudo á dona e crear uns peixes moi simplificados e coa expresión centrada nos seus ollos.
En canto á técnica, traballou con lapis, gouache e retoques en ordenador, deixando como sen terminar" os fondos: limpos e brancos, que resaltasen as expresións dos personaxes.